الخميس، 17 يوليو 2008

انا العدم

ماذا يحدث....؟

افتقد الاحساس بكل شئ

لا امان.....لاحب ......لا صداقة

فقدت الدنيا معناها وفقدت الحياة سماتها العذبة

اختفت كل اسباب السعادة ......

واصطبغت الحياة بلون العدم....

هل تعرفه..........؟ انا العدم........انا لا شئ

اين انا .....ما مركزى من هذا العالم.......؟

لا يوجد شئ يجذبنى...

كل الاوان متشابهة كلها لون العدم.

هل تعرفه ....؟ انا هو ...... انا العدم

اه من الوحدة والحزن الداخلى ..انه شئ قوى

كتبت كثيرا عنها فلم اجد ما يصف احساسى الحقيقى بها ...

احتاج الى التحدث مع نفسى والخروج من قوقعتى الداخلية .......

احتاج الى الاحساس بذاتى فيمن حولى .....

مللت .......مللت ..........مللت.........

الدنيا تتحرك وانا فى حالة سكون..........سكون

ياليتنى اجيد الكشف عن ذاتى كما يفعل الاخرون.......

هناك 11 تعليقًا:

محمد فاروق الشاذلى يقول...

لماذا يا صديقى هذا الاحساس بالعدمية، هل هناك ما فشلت فى تحقيقه فى حياتك؟
إن كانت إجابتك بنعم فحياتك لم تنتهى بعد لذا حاول مرة أخرى.
العدم لا وجود له فى الكون وأنت لك مكان فى الكون حاول أن يكون هذا المكان مميزا وأجتذب الحياة إليك ولا تسعى أنت لها

السماء الداميه يقول...

اشكرك يا صديقى على هذا التعليق وزيارتك للمدونة وساعمل برايك واحاول مرة اخرى شكرا على نصيحتك

شهد الكلمات يقول...

ازيك يا ميمو
ع فكرة انا دخلت عندك اول مرة و علقت ساعة ما قلتلي حتي كمان علقت ع عنوان المدونه انه حزين بس مش عارفة التعليق بتاعي راح فين !!!!!!!!

و عموما اعلق تاني

مدونة جميلة بس فيها حزن كتير اوي
ربنا يهون عليك

و شكرا بجد ع مرورك في مدونتي نورتني

تحياتي

السماء الداميه يقول...

انا اسف كان فى مشكلة فى المدونة وبخصوص الحزن انا مفيش حاجات تسعدنى فى حياتى ونفسى اجد شئ واحد يسعدنى لذا فمن الممكن ان تجدى كل ما اكتب عنه حزين

شهد الكلمات يقول...

يا بني انت صغير ع الكلام ده اوي

السماء الداميه يقول...

شهد الكلمات

بجد يا شهد ليه كدة هو ده يعنى التعليق

انا كدة ممكن ازعل منك

رندا يقول...

ياااااااة
مااقساة كلامك على نفسك
هون عليك صديقى الحياة تفتح لك زراعها وترحب بكل ابتسامة
اذا لم تاتى لك السعادة
فاانا اتمنى لك كل السعادة
واذا لم تجد من يشعر بك فجميعنا شعروا بك ويتمنوا لك كل السعادة
انت لست عدم بل انت موجود تعيش لغداً
فاجرى على السعادة اخطفها حتى لو تاخرت عنك
غداً سوف تاتى اليك تاسف على مافعلتة بك
صديقى
كلماتك مع انها قاسية ولكن مرتبة حرفيا جعلتنى ابحر فى حزن
يرضيك رندا تبقى حزينة
اكتب بفرحة اكتب انك تنتظر سعادتك
ولو تاخرت عليك تمناها ادعوا الله بها
توسل الية انها تاتى اليك سريعا
هل سعت بنجاحك فى دراستك ؟
هل سعت بضحكة صديق يحبك ؟
هل سعت لخبر القيتة الى قلب والديك ؟
صدقنى كل هذا فى الوقت الحاضر سعادة
ربنا يسعد قلبك ياااااااارب

كل الود
رندا

السماء الداميه يقول...

راندا

اشكرك مرة اخرى وطبعا ميردنيش انك

تكونى حزينة بس هو اكيد فى سعادة فى


الحياة بس ممكن يكون الحزن مغطى على

السعادة كلها واتمنى دوام التواصل

أحمد فاروق الشاذلى يقول...

حلوة ... بس شهد عندها حق

والكلام من غير زعل

أحمد فاروق الشاذلى يقول...

حلوة ... بس شهد عندها حق

والكلام من غير زعل

وعلى فكرة انا ضفت الرابط بتاعك عندى زى ما انت طلبت

السماء الداميه يقول...

المسرحجى


ماشى يا باشا ليه بقى شهد عندها حق



انت تعرف هى قالت كدة ليه وعموما


شكرا على التعليق واتمنى دوام التواصل